Skip to main content

Designul dvs. este inclus?

 

Designul tău este pentru toată lumea? Vorbim mult despre crearea cu un public în minte, dar este important să înțelegem că publicul se poate identifica în mai multe moduri.


Acum, mai mult ca oricând, este important să creăm modele și imagini care să includă întregul segment de public. O estetică incluzivă îi va face pe utilizatori să simtă că fac parte din design și că o companie, organizație sau produs este pentru ei.

Inclusivitatea este mai mult decât accesibilitate. Este o combinație de funcționalitate și design vizual care creează ceva cu care oamenii se identifică și doresc să facă parte.

Este timpul să vă verificați dvs. și proiectele, să lăsați deoparte prejudecățile și să aruncați o privire atentă asupra proiectelor pentru a vă asigura că pot fi atât de cuprinzătoare. Să începem.

Ce este designul inclusiv?


Există o concepție greșită conform căreia designul inclusiv este făcut pentru utilizatorii cu dizabilități. Deși designul incluziv poate avea impact asupra acestui public, este mult mai mult decât atât.

Proiectarea incluzivă ia în considerare diferențele în modul în care oamenii arată și interacționează prin imagini și videoclipuri. Contează funcția și gradul de utilizare. Prezintă o imagine mai exactă a aspectului lumii, prezentând o gamă de diversitate la toate nivelurile.

Un site web, rand sau o companie care are o cultură incluzivă poate arăta astfel în mod implicit, cu imagini care reflectă diferite tipuri de persoane. Provocarea constă în recunoașterea propriilor părtiniri (culturale și fizice), astfel încât să puteți arăta o reprezentare și mai mare.

În același timp, trebuie să fie autentic. Dacă creați un produs pentru femei, de exemplu, există unele limitări înnăscute în imagini ale utilizatorilor. Asta e ok. Doar aveți grijă să arătați diversitatea în alte moduri, cum ar fi vârsta sau rasa.

Lista de verificare a designului inclusiv

În timp ce incluzivitatea se referă la funcție, aici ne concentrăm asupra prezenței vizuale. Când un vizitator vede designul tău pentru prima dată, cu ce impresie rămâne? Cum se reflectă imaginea respectivă asupra mărcii în ansamblu? Care sunt mâncărurile pentru oaspeți?

Întrebați-vă dacă aveți o reprezentare corectă a oamenilor în imagini pe site-ul dvs. web. Folosești cuvinte și limbaj care pot ofensa neintenționat? (Acest lucru se întâmplă mai des decât ați putea crede.)

Proiectarea incluzivă ar trebui să arate o gamă completă de diversitate - abilitate, limbă, cultură, sex, vârstă, rasă și alte forme de diferență umană. Poate fi ceva la fel de simplu ca a avea o imagine a cuiva cu un tatuaj sau la fel de complex ca a avea mai multe traduceri și schimbări culturale pentru conținut.

Designul dvs. este inclus? Începeți cu o analiză rapidă.

  • Oamenii din imagini arată la fel? (Vârsta, sexul, forma și dimensiunea corpului, rasa etc.)
  • Conținutul are diferite medii? (Afară, interior, oraș, țară etc.)
  • Limbajul este primitor și invitat pentru toți? (Fără stereotipuri sau termeni degradanti etc.)
  • Funcționalitatea și utilizabilitatea sunt clare și ușor de înțeles?

În ceea ce privește aspectele mai funcționale ale designului web incluziv, această listă de verificare poate fi un bun punct de plecare.

Principii de proiectare incluzive

Principiile de proiectare inclusive ,un proiect realizat de Henny Swan, Ian Pouncey, Heydon Pickering și Léonie Watson oferă un bun punct de plecare pentru a vă gândi cum să fiți mai incluzivi cu designul. Aceste principii oferă îndrumări pentru incluzivitate în ceea ce privește estetica, funcția și accesibilitatea. (Puteți chiar să le descărcați ca afișe ilustrate ca memento.)

Principiile includ:

  • Oferiți o experiență comparabilă tuturor utilizatorilor
  • Luați în considerare diferențele situaționale în locație, interacțiune și abilitate
  • Fiți în concordanță cu modelele și funcționalitatea utilizatorilor
  • Dați control utilizatorilor atunci când are sens
  • Oferiți opțiuni și călătorii alternative ale utilizatorilor
  • Prioritizați conținutul cu un singur lucru de făcut sau concentrați la un moment dat
  • Adăugați valoare cu caracteristici, conținut și cadre vizuale

Cum să faci proiectele mai incluzive

Toate acestea sună nebunesc, nu? Doriți să creați modele care să atragă cel mai larg public posibil.

Se rezumă la acest lucru: dacă cultura companiei dvs. este diversă și incluzivă, este mult mai ușor să includeți acești oameni în conversații și să creați cele mai bune practici.

Dar cât de des întâlnești un site web în care toți oamenii din fotografii sunt albi? Sau unde niciunul dintre copii nu poartă ochelari? Există atât de multe alte cazuri care arată o lipsă de incluzivitate.

Începeți prin a vă gândi la publicul dvs. real. Cum arată? La ce le pasă? Ce este important pentru ei? Aceste lucruri trebuie reflectate proporțional în proiectare.

Aceasta este probabil o conversație cu echipa de proiectare la începutul procesului. Este probabil să fie și oarecum inconfortabil. Veți avea nevoie de imagini și ilustrații care să reflecte această diversitate. Este foarte logic să comunici acest lucru înainte de fotografierea fotografiilor.

Interogați-vă publicul și întrebați-i ce se așteaptă să vadă despre produsul sau marca dvs. Deschiderea liniilor de comunicare și colectarea acelui feedback vă pot arăta unde există părtiniri pe care nu le vedeți și vă pot oferi posibilitatea de a fi mai buni.

Uită-te la tine în ședințe și fotografii. Cine nu face parte din echipa ta? Când aruncați o privire asupra propriilor deficiențe în ceea ce privește incluzivitatea, este mai ușor să vedeți unde există potențialul de schimbare. Oamenii care lipsesc din conversație ar putea fi cei mai importanți.

Se rezumă la acest lucru: dacă cultura companiei dvs. este diversă și incluzivă, este mult mai ușor să includeți acești oameni în conversații și să creați cele mai bune practici. Dar dacă toată lumea de la masa ta arată și gândește la fel, va fi mult mai greu de creat și proiectat pentru ceea ce nu știi.

Proiectați decizii pentru a susține incluzivitatea

  • Practicați sensibilitatea; dacă credeți că ceva ar putea fi jignitor, lăsați-l afară
  • Avertizați înainte de rău; anunțați utilizatorii dacă poate urma ceva supărător
  • Oferiți căi și opțiuni alternative
  • Aveți grijă cu textul alternativ; nu lăsa să se strecoare ceva care nu ar trebui
  • Puneți întrebări și testați cu oameni reali; îți vor spune dacă ceva nu este în regulă

Concluzie

Designul inclusiv se reduce la două lucruri: estetică și funcțională. Acestea sunt la fel de importante, în special în designul web.

Primul pas către crearea unor modele mai incluzive este recunoașterea propriilor părtiniri. Adunați feedback și apoi lucrați pentru a crea ceva care să atragă un public mai larg. Nu este întotdeauna ușor, dar un design inclusiv este bun pentru afaceri, deoarece susține o bază de public mai largă.


Comments

Popular

ZTE launches the first phone with a selfie camera built in the screen